Η οικονομική κρίση χτύπησε δραστικά και τον αριθμό των γεννήσεων. Η μάστιγα της ανεργίας που έχει πλήξει με ιδιαίτερη οξύτητα τους νέους ανθρώπους, τους αποτρέπει από το να δημιουργούν οικογένεια. Τις συνέπειες πληρώνει και το δημόσιο σχολείο, του οποίου ο μαθητικός πληθυσμός έχει συρρικνωθεί τουλάχιστον την τελευταία διετία.

Τη μεγαλύτερη μείωση μαθητών υπέστη το δημόσιο νηπιαγωγείο, αφού τα παιδιά που γράφτηκαν φέτος σε αυτό έχουν γεννηθεί το 2010, χρονιά που κάλπαζε ήδη η κρίση.

Η μείωση των μαθητών αποτελεί μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία και δικαιολογία για τις αστικές κυβερνήσεις και το υπουργείο Παιδείας να προχωρούν σε συμπτύξεις τμημάτων και συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολείων. Κανόνας γι’ αυτούς δεν είναι η μικρή αναλογία των μαθητών προς τον δάσκαλο (που προκύπτει αντικειμενικά με τη μείωση των εγγεγραμμένων μαθητών), αλλά η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη συγκέντρωση των μαθητών σε πολυπληθή τμήματα, ώστε να μειώνονται οι δαπάνες και να αποφεύγονται οι διορισμοί εκπαιδευτικών. Με τον τρόπο αυτό «εξαφανίζονται» και τα κενά, η δημοσιοποίηση των οποίων κάνει κακό στην εικόνα της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕλΣτατ) για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:

  • Ο αριθμός των εγγεγραμμένων μαθητών κατά το σχολικό έτος 2013/2014, σε σχέση µε το 2012/2013, παρουσίασε μείωση 3,4% στα νηπιαγωγεία και μείωση 0,8% στα δημοτικά σχολεία
  • Οι σχολικές μονάδες μειώθηκαν κατά 3,2% στα νηπιαγωγεία και κατά 1,4% στα δημοτικά σχολεία
  • Το διδακτικό προσωπικό μειώθηκε κατά 2,5% στα νηπιαγωγεία και κατά 0,3% στα δημοτικά σχολεία
  • Η αναλογία μαθητών προς διδακτικό προσωπικό είναι 11,9 προς 1 στα νηπιαγωγεία και 9,6 προς 1 στα δημοτικά σχολεία
  • Η Περιφέρεια Αττικής συγκεντρώνει το 28,2% των εγγεγραμμένων μαθητών στα νηπιαγωγεία και 34,3% στα δημοτικά σχολεία.

Σημειώνουμε ότι η παραπάνω αναλογία μαθητών/διδακτικού προσωπικού είναι προφανώς ο μέσος όρος και δεν ανταποκρίνεται στα μεγέθη που ισχύουν στα μεγάλα αστικά κέντρα, ιδίως στην Αθήνα με τη μεγάλη συγκέντρωση πληθυσμού. Εδώ η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική, καθώς και οι δυσκολίες στη διεκπεραίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μεγάλες, αφού υπάρχουν πλήθος αλλοδαπά παιδιά.

Τους αριθμούς τους ερμηνεύει η κάθε πλευρά (η εργαζόμενη κοινωνία από τη μια μεριά και η αστική τάξη και το πολιτικό της προσωπικό από την άλλη) καταπώς βολεύει τα συμφέροντά της. Πίσω από αυτούς κρύβονται άνθρωποι. Και η εργαζόμενη κοινωνία πρέπει να προτάσσει το δίκιο τής μόρφωσης των παιδιών της σε δημόσια σχολειά, στελεχωμένα με όλο το απαραίτητο διδακτικό προσωπικό.

πηγή: Κόντρα

 

Σχολίασε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *