Χρειάστηκε να περάσουν μήνες και χρόνια μέχρι να αποφασίσει η Π.Ο.Π.Ε.Κ. να στείλει επιστολή προς τον σημερινό υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης Γιώργο Σταθάκη και προς τον πρόεδρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού Δημήτρη Κυριτσάκη, αναδεικνύοντας το μείζον ζήτημα της τιμής της βενζίνης (δύο από τις πάμπολλες αναφορές μας εδώ και εδώ).

Η ομοσπονδία αναγνωρίζει ουσιαστικά το κερδοσκοπικό παιχνίδι (τα διυλιστήρια έχουν απαντήσει ότι το 68% της τιμής είναι φόροι!) και καλεί τους παραπάνω να λάβουν συγκεκριμένα μέτρα ώστε να προστατέψουν τους καταναλωτές από τα φαινόμενα αισχροκέρδειας, αλλά και να περάσει στις τιμές των υγρών καυσίμων η ραγδαία πτώση στις διεθνείς τιμές του πετρελαίου. Αναρωτιέται –καθυστερημένα αλλά εύλογα- «γιατί ενώ η τιμή του αργού βρίσκεται σε πτώση, η τελική τιμή των καυσίμων δεν ακολουθεί αντίστοιχη πορεία;», υπογραμμίζοντας ότι ενώ η τιμή του Brent από το καλοκαίρι του 2014 έχει πέσει κατά 70%, εντούτοις η μείωση αυτή δεν έχει μεταφερθεί στην τιμή λιανικής πώλησης της βενζίνης. Και σημειώνει μεταξύ άλλων: “Με βάση τα επίσημα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων, προκύπτει ότι το αργό πετρέλαιο από τις 20 Ιουνίου 2014 μέχρι και τις 8 Ιανουαρίου 2016 έχει πέσει κατά 70%, ενώ η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης βενζίνης μειώθηκε μόλις κατά 19%. Αξίζει να σημειωθεί ότι η τιμή του πετρελαίου, διεθνώς, «κατρακυλά» σε χαμηλά 12ετίας, πέφτοντας ακόμα και κάτω από τα 30 δολάρια το βαρέλι. Είναι καιρός το εποπτεύον Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, καθώς και η Επιτροπή Ανταγωνισμού, που έχουν την ευθύνη για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς πετρελαιοειδών στα πλαίσια των αρχών του ελεύθερου ανταγωνισμού, να εξηγήσουν και να απαντήσουν στα παρακάτω ερωτήματα:

1.Από τον Ιούλιο του 2014 μέχρι σήμερα οι τιμές του αργού πετρελαίου (Brent), μειώθηκαν περισσότερο από 70%, αλλά δεν είχαμε ανάλογη μείωση στις προ φόρων διυλιστηριακές τιμές. Γιατί;

2. Ποιος είναι ο βαθμός ανταγωνισμού στην διαμόρφωση των τιμών σε όλα τα στάδια διάθεσης των πετρελαιοειδών προϊόντων;

3.Με ποια αντικειμενικά κριτήρια (π.χ. εκπτώσεις κλίμακας)  χορηγούνται
 -αν χορηγούνται- σχετικές εκπτώσεις προς τους πρατηριούχους;

4. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η υλοποίηση των μέτρων για την ενίσχυση του ανταγωνισμού, πού έχει προτείνει η επιτροπή ανταγωνισμού;

5. Πώς ασκείται η εποπτεία της αγοράς πετρελαιοειδών για περιπτώσεις αντιανταγωνιστικών πρακτικών και αθέμιτου ανταγωνισμού, από επιχειρήσεις εμπορίας πετρελαιοειδών προϊόντων (π.χ. με τον καθορισμό των τιμών στο πλαίσιο συμπράξεων ή με την συγκέντρωση και την κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης τους στην αγορά), σε βάρος των καταναλωτών, ζημιώνοντας παράλληλα και όλες τις επιχειρήσεις που σέβονται τους σχετικούς κανόνες;“.

 

Σχολίασε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *