Διάσκεψη για τον ποδηλατικό τουρισμό στις χώρες των Βαλκανίων διεξήχθη στη Σόφια, με τη συμμετοχή εκπροσώπων από τη Σερβία, την Κροατία, τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία (στην Ελλάδα το ποδήλατο δεν αποτελεί σημαντικό αντικείμενο…), που μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους και έδωσαν ιδέες για την ανάπτυξη των υποδομών για ποδηλάτες.

Αντιγράφουμε από την ιστοσελίδα της Βουλγαρικής Εθνικής Ραδιοφωνίας:

Να ταξιδεύεις σχεδόν χωρίς λεφτά, δίχως καυσαέριο και να θαυμάζεις το τοπίο, είναι δυνατόν μόνο αν ταξιδεύεις με ποδήλατο. Και στις πόλεις η ποδηλασία γίνεται όλο και πιο δημοφιλής, αλλά οι δρόμοι δεν είναι τόσο ασφαλείς για τους ποδηλάτες γιατί απ’ ό,τι φαίνεται οι στρατηγικές για την ανάπτυξη των συγκοινωνιών δεν τους λαμβάνουν ιδιαίτερα υπόψη σαν ισάξια μέλη της κίνησης στους δρόμους μιας και τα μηχανοκίνητα υπερτερούν. Ακόμα δεν έχει αποφασιστεί να μπουν σήματα στους ποδηλατοδρόμους αν και υπάρχουν πρωτοβουλίες για τη σήμανση εκατό χιλιομέτρων από την ευρωπαϊκή διαδρομή κατά μήκος του Δούναβη. Πρόβλημα αποτελεί επίσης το διαβρωμένο οδόστρωμα και η έλλειψη ήρεμων, ασφαλών δρόμων ειδικά για ποδηλάτες.

Τα καλά νέα κατά τον Κίριλ Καλογιάνοφ από τη Βουλγάρικη Ένωση για Εναλλακτικό Τουρισμό, είναι πως ο σιδηρόδρομος δεν αρνείται να μεταφέρει ποδήλατα αν και δεν υπάρχουν ειδικές θέσεις γι’ αυτά. Για όλα τα προβλήματα συζήτησαν όσοι παρευρέθηκαν στη διάσκεψη για τον ποδηλατικό τουρισμό στις χώρες των Βαλκανίων που διεξήχθη στη Σόφια. Εκπρόσωποι από την Σερβία, την Κροατία, την Ρουμανία και την Βουλγαρία μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους και έδωσαν ιδέες για την ανάπτυξη των υποδομών για ποδηλάτες. Ο Κίριλ Καλογιάνοφ σχεδίασε τη βουλγάρικη συμμετοχή στο δίκτυο των ποδηλατικών διαδρομών επί του χάρτη της Ευρώπης.

Στην Βουλγαρία τα βόρεια, τα νότια και τα δυτικά μας σύνορα είναι μέρος δυο ευρωπαϊκών ποδηλατικών διαδρομών“, αναφέρει ο ίδιος. “Το μήκος της διαδρομής του Δούναβη είναι γύρω στα εξακόσια χιλιόμετρα. Η άλλη διαδρομή ονομάζεται «Ο δρόμος του σιδηρού παραπετάσματος» και εκεί που διασχίζει την Βουλγαρία συμπεριλαμβάνει χίλια χιλιόμετρα σε βουνά που απαιτούν καλό εξοπλισμό. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο υπάρχουν λεπτομερείς χάρτες μιας και οι διαδρομές αυτές χρησιμοποιούνται ιδιαίτερα από ξένους, αλλά σε τοπικό επίπεδο η σήμανση είναι ελλιπής και οι τουρίστες μένουν απογοητευμένοι από την κακή υποδομή“.

Στην περιοχή της πόλης Ρούσε περνάει η ποδηλατική διαδρομή που συνδέει τον Ατλαντικό Ωκεανό με την Μαύρη θάλασσα και ονομάζεται “EuroVelo 6”. Ο στόχος του ποδηλατικού συλλόγου του Ρούσε με πρόεδρο τον Καλογιάν Τοντορόφ, είναι να μετατρέψει την πόλη σε «ποδηλατική πρωτεύουσα» όσον αφορά το βουλγάρικο κομμάτι της διαδρομής του Δούναβη που είναι πολύ γραφικό. “Η βουλγάρικη διαδρομή κινείται κατά μήκος του Δούναβη και καταλήγει στη Σιλίστρα“, λέει ο Καλογιάν. “Αυτό το κομμάτι χρησιμοποιείται πολύ από τους ντόπιους. Δυστυχώς, όμως, αποτελείται από τους αυτοκινητόδρομους και δεν είναι ασφαλής. Η Ένωσή μας που ονομάζεται «Βέλο Ρούσε» ενημερώνει συνεχώς για την κατάσταση στους δρόμους και για το ποιες διαδρομές δεν είναι τόσο επιβαρυμένες. Δυστυχώς, τα πράγματα αλλάζουν αργά. Κάθε φορά που αλλάζει η κυβέρνηση πρέπει να εξηγούμε εκ νέου τα οφέλη και τους στόχους του κινήματος των ποδηλατών. Αυτό μας τρώει πολύ χρόνο αλλά δεν χάνουμε την ελπίδα μας“.

Παρόμοια προβλήματα αντιμετωπίζουν οι ποδηλάτες και από την άλλη πλευρά του Δούναβη. “Στην περιοχή γύρω από το Δούναβη υπάρχουν πολλά αμπέλια και οινοπαραγωγοί” λέει ο Μιρτσέα Κρισμπασάνου από τη Ρουμανία, προσθέτοντας: “Δεν ήμαστε μακριά από το Βουκουρέστι και η Ένωσή μας «CyclingRomania» εκτός από τον οικολογικό τουρισμό προσπαθεί να προωθήσει και την ποδηλασία. Με τη βοήθεια της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Εθελοντών σχεδιάσαμε επτά ποδηλατικές διαδρομές με άσφαλτο και σε ανώμαλο δρόμο, βάλαμε σήματα και ήρθαν πάνω από πεντακόσια άτομα για να τις δοκιμάσουν ενώ τώρα πια τις χρησιμοποιούν πάνω από 1.500 άτομα το χρόνο. Αυτό είναι ένα μικρό παράδειγμα για τις δυνατότητες που κρύβουν οι μικροί οικισμοί για την ανάπτυξη του τουρισμού μέσω της δημιουργίας νέων διαδρομών, άγνωστων και ελκυστικών για τους ποδηλάτες“.

 

Σχολίασε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *