Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία από την έρευνα χρήσης τεχνολογιών πληροφόρησης και επικοινωνίας που πραγματοποιήθηκε για το 2013 από την Ελληνική Στατιστική Αρχή.

Όπως προκύπτει από την έρευνα, το 60,4% των Ελλήνων ηλικίας 16-74 ετών χρησιμοποίησε πέρυσι ηλεκτρονικό υπολογιστή, ενώ το 59,9% του πληθυσμού έκανε και χρήση του διαδικτύου. Τακτική θεωρείται η χρήση του διαδικτύου τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα και πραγματοποιείται από το 93,3% όσων χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο το α΄ τρίμηνο του 2013, ποσοστό αυξημένο κατά 1,7% σε σχέση με το 2012 (91,7%). Έντονες είναι οι διαφοροποιήσεις που παρατηρούνται στις ηλικιακές ομάδες: περισσότεροι από εννιά στους δέκα ηλικίας 16-24 ετών χρησιμοποιούν το διαδίκτυο και μόλις ένας στους δέκα ηλικίας 65-74 ετών. Εξίσου έντονες είναι οι διαφοροποιήσεις που παρατηρούνται στις πληθυσμιακές ομάδες διαφορετικών βαθμίδων εκπαίδευσης: χρησιμοποιούν το διαδίκτυο εννιά στους δέκα από όσους έχουν ολοκληρώσει υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης, επτά στους δέκα από όσους έχουν ολοκληρώσει μεσαίο επίπεδο εκπαίδευσης και λίγο περισσότεροι από δύο στους δέκα από όσους έχουν χαμηλό επίπεδο εκπαίδευσης.

Αποκλεισμός

  • Ποσοστό 29,2% του πληθυσμού ηλικίας 16-74 ετών αντιμετωπίζει κίνδυνο αποκλεισμού από την τεχνολογική ενσωμάτωση λόγω της ηλικίας.
  • Ποσοστό 34,1% του πληθυσμού ηλικίας 16-74 ετών αντιμετωπίζει κίνδυνο αποκλεισμού από την τεχνολογική ενσωμάτωση λόγω του επιπέδου εκπαίδευσης.
  • Ποσοστό 49,4% του πληθυσμού ηλικίας 16-74 ετών αντιμετωπίζει κίνδυνο αποκλεισμού από την τεχνολογική ενσωμάτωση λόγω της ασχολίας του, συγκεκριμένα δε επειδή δεν εργάζεται.

Δεύτερη μεγαλύτερη δραστηριότητα η ανάγνωση ειδήσεων

  • Στους λόγους χρήσης του διαδικτύου, η αναζήτηση πληροφοριών και υπηρεσιών παραμένει στην κορυφή της λίστας των δραστηριοτήτων που πραγματοποιούνται (ποσοστό 83,4%), ενώ η online ανάγνωση ειδήσεων σε ιστοσελίδες, εφημερίδες και περιοδικά είναι η δεύτερη περισσότερο πραγματοποιούμενη δραστηριότητα, με ποσοστό 77,1%.
  • Σε σχέση με το 2012, η μεγαλύτερη αύξηση καταγράφεται στην πώληση αγαθών ή υπηρεσιών μέσω δημοπρασιών με τοποθέτηση διαφήμισης σε ιστοσελίδα όπως το e-Bay (+47,5%), στην πραγματοποίηση κλήσεων ή βιντεοκλήσεων μέσω του διαδικτύου, με χρήση προγραμμάτων όπως το Skype (+14,2%) και στις τραπεζικές συναλλαγές (+7,8%).
  • Περίπου τρεις στους δέκα συνδέονται στο διαδίκτυο εν κινήσει (εκτός κατοικίας και χώρου εργασίας) από φορητή συσκευή.
  • Σχετική σταθερότητα καταγράφεται στη χρήση υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, καθώς τέσσερα στα δέκα άτομα ηλικίας 16-74 ετών τις χρησιμοποίησαν για προσωπική χρήση.
  • Τέλος, όσον αφορά στο ηλεκτρονικό εμπόριο, τρία στα δέκα άτομα ηλικίας 16-74 ετών που έχουν οποτεδήποτε χρησιμοποιήσει το διαδίκτυο, έκαναν κατά το α΄ τρίμηνο του 2013 κάποια ηλεκτρονική αγορά ή παραγγελία αγαθών ή υπηρεσιών. Τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που αγοράστηκαν ή παραγγέλθηκαν μέσω του διαδικτύου ήταν είδη ένδυσης, υπόδησης και αθλητικά είδη (36,2% ), ταξιδιωτικές υπηρεσίες (27,8%), ηλεκτρονικές συσκευές (24,9%), οικιακά είδη (21,4%), εισιτήρια για εκδηλώσεις (21,1%) και διαμονή σε καταλύματα (20,3%).

 

Σχολίασε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *