Σε έξι χρόνια και επτά μήνες φυλάκιση (με ανασταλτικό αποτέλεσμα μέχρι την εκδίκαση της έφεσης) καταδίκασε πρωτόδικα στις 5 Οκτωβρίου το Ναυτοδικείο Πειραιά τον υπαξιωματικό Άρη Δημητρίου που στις 12 Ιουνίου 2012 στην οδό Πατησίων, οδηγώντας μηχανή μεγάλου κυβισμού και τρέχοντας με ιλιγγιώδη ταχύτητα, παραβίασε το κόκκινο τραυμάτισε βαρύτατα τα 7χρονα δίδυμα David και Claudia Maciorowski και τη μητέρα τους που περπατούσαν σε διάβαση πεζών πηγαίνοντας για το σχολείο. Στη συνέχεια ο δράστης –που δεν είχε καν άδεια οδήγησης– εγκατέλειψε τα θύματά του και συνελήφθη αργότερα στο σπίτι του.

Η εκδίκαση της υπόθεσης πραγματοποιήθηκε μετά από έξι αναβολές. Το δικαστήριο απέρριψε τους ισχυρισμούς του δράστη (ότι πέρασε με πράσινο και ότι δεν έτρεχε) και τον καταδίκασε σύμφωνα με το κατηγορητήριο. Αλλά παρά την πρόταση της εισαγγελέως για την απόρριψη όλων των ελαφρυντικών, απέρριψε μεν την ειλικρινή μεταμέλεια αλλά αποδέχθηκε τον “πρότερο έντιμο βίο”, γεγονός που είχε σαν συνέπεια την ουσιαστική μείωση της ποινής. Η τελική πρόταση της εισαγγελέως για εννιά χρόνια φυλάκισης μετατράπηκε από το δικαστήριο σε έξι χρόνια και επτά μήνες.

Το γεγονός ότι ο δράστης οδηγούσε συστηματικά μηχανή μεγάλου κυβισμού χωρίς άδεια οδήγησης πριν προκαλέσει το τροχαίο, δεν εκτιμήθηκε απο το δικαστήριο ως σχετιζόμενο με τον πρότερο βίο του δράστη ενός τροχαίου εγκλήματος… Η συστηματική καλλιέργεια από την πολιτεία της άποψης πως οι παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. δεν είναι και κάτι το ιδιαίτερα σημαντικό, βρήκαν στη συγκεκριμένη απόφαση και τη δικαστική αποδοχή και μάλιστα για μια από τις σημαντικότερες παραβάσεις, του να οδηγάς χωρίς άδεια οδήγησης, δηλαδή χωρίς καμία εκπαίδευση και χωρίς κανένα έλεγχο των γνώσεων και των ικανοτήτων σου, με μόνο εξοπλισμό το θράσος.

Αν και η έλλειψη άδειας οδήγησης δεν φαίνεται να κόστισε τίποτα στον δράστη στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο δράστης μετά το συμβάν έσπευσε να βγάλει άδεια οδήγησης μοτοσικλέτας την οποία εμφάνισε στο δικαστήριο. Ίσως τώρα να έμαθε ότι υπάρχουν όρια ταχύτητος και σχετικές πινακίδες, ότι υπάρχουν σηματοδότες που δεν τους περνάμε με κόκκινο και μερικές άλλες ασήμαντες λεπτομέρειες. Το γεγονός βέβαια πώς δεν εγκαταλείπουμε ποτέ ένα τραυματία, είναι κάτι που δεν μπορεί να διδαχθεί από καμία σχολή.

Παραμένουμε βέβαια να θαυμάζουμε την μακροθυμία του κράτους απέναντι στους δράστες, ενός κράτους που όχι μόνο δεν διανοείται να στερήσει την άδεια οδήγησης από δράστες τροχαίων εγκλημάτων που έχουν σαν συνέπεια τον θάνατο ή τον σοβαρό τραυματισμό ανθρώπων, αλλά επιτρέπει και σ’ αυτούς που το έκαναν χωρίς άδεια να αποκτήσουν στη συνέχεια και να κυκλοφορούν ελεύθεροι και ελεύθερα με τα φονικά τους μέσα στους δρόμους.

Να θυμίσουμε πως αν για τον δράστη μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει καμιά ουσιαστική επίπτωση, από την άλλη πλευρά -τεσσεράμισι χρόνια μετά- υπάρχει ένα παιδί με πιστοποιημένη από το ΚΕΠΑ αναπηρία 90% και με αλυσίδα χειρουργικών επεμβάσεων να το περιμένει, μια μητέρα και άλλο ένα παιδί που ακόμα δεν έχουν συνέλθει από τα τραύματα και τις χειρουργικές επεμβάσεις που ακολούθησαν και ένας πατέρας μόνος που προσπαθεί, με μόνο σύμμαχο την κοινωνική αλληλεγγύη, να κρατήσει όρθια την οικογένεια που πάνω της πέρασε μια μηχανή μεγάλου κυβισμού με αναβάτη χωρίς άδεια οδήγησης αλλά… με πρότερο έντιμο βίο.

Τεσσεράμισι χρόνια μετά αυτή η οικογένεια -που ανήκει στον σύλλογο μας- δεν έχει πάρει ούτε ένα ευρώ για στήριξη, μια και άλλο δικαστήριο πριν τρία χρόνια απέρριψε τα ασφαλιστικά μέτρα για την οικονομική της ενίσχυση από την ασφαλιστική του δράστη και μια και μετά την πρωτόδικη εκδίκαση του αστικού πριν λίγους μήνες, η ασφαλιστική ζήτησε από τα θύματα να συμβιβαστούν με κατώτερο από το επιδικασθέν από το δικαστήριο ποσό και η άρνηση τους είχε σαν συνέπεια να οδηγηθεί η υπόθεση στο Εφετείο (περισσότερα εδώ).

SOS τροχαία εγκλήματα

 

Σχολίασε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *