Πλησιάζουν οι μέρες που έχουν συνδεθεί με την… αγία κατανάλωση και η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή εφιστά την προσοχή των καταναλωτών για τις συναλλαγές που διενεργούν μέσω διαδικτύου και δίνει τις ακόλουθες οδηγίες:

Πριν από κάθε συναλλαγή, οι πολίτες θα πρέπει να

  • βεβαιώνονται ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα που επιλέγουν παρέχει τα πλήρη στοιχεία της ταυτότητάς του, όπως υποχρεούται (υπεύθυνο διαχειριστή, εμπορική επωνυμία, Α.Φ.Μ., αριθμό ΓΕΜΗ), καθώς επίσης τη διεύθυνση και τα στοιχεία επικοινωνίας του (τηλέφωνο, fax, e-mail) και να ελέγχουν αν τα στοιχεία αυτά είναι αληθή. Για διασταύρωση των ανωτέρω στοιχείων, για επιχειρήσεις που έχουν έδρα ή υποκατάστημα στην Ελλάδα, μπορούν να επισκέπτονται και τον διαδικτυακό τόπο του ΓΕΜΗ στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://www.businessregistry.gr/publicity/index
  • ελέγχουν αν υφίστανται και διατυπώνονται με σαφήνεια οι «όροι και προϋποθέσεις» για την διενέργεια της συναλλαγής
  • ελέγχουν αν γίνεται αναφορά στα νόμιμα δικαιώματά τους, όπως το δικαίωμα υπαναχώρησης που ισχύει για τις συμβάσεις από απόσταση, καθώς και η παροχή εγγύησης για αγορές διαρκών καταναλωτικών αγαθών
  • επιβεβαιώνουν ότι η τελική τιμή που καλούνται να πληρώσουν ταυτίζεται με αυτή που δηλώνεται στην ιστοσελίδα, συμπεριλαμβανομένων των νόμιμων φόρων και κάθε άλλης πρόσθετης χρέωσης (π.χ. μεταφορικών εξόδων)
  • βεβαιώνονται ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα διαθέτει σύστημα ασφαλούς πληρωμής («λουκετάκι» στο κάτω μέρος της σελίδας και διεύθυνση που ξεκινά με https://]https:// πριν προχωρήσουν σε συναλλαγή μέσω υπηρεσίας μεταφοράς χρημάτων.

Συμπληρωματικά, μπορούν να

  • κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους
  • αποφεύγουν τις προσφορές που εμφανίζονται σε pop-ups παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστα websites
  • μην παρέχουν ευαίσθητα δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας
  • αγνοούν τις προσφορές που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία
  • αναζητούν τυχόν αξιολογικά σχόλια πελατών πριν προχωρήσουν στη συναλλαγή, για περιπτώσεις άγνωστων σε αυτούς ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Σε κάθε περίπτωση, για συμβουλές και καταγγελίες που αφορούν στις συναλλαγές τους, μπορούν να απευθύνονται στη Γραμμή Καταναλωτή 1520 της Γ.Γ.Ε.Π.Κ. τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.

 

Σχολίασε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *