«Το 2017 είναι μια ακόμα χρονιά που η εμπορική κίνηση της περιόδου των χειμερινών εκπτώσεων βαίνει μειούμενη, με βάση και τις εκτιμήσεις 63 εμπορικών συλλόγων τοπικών αγορών από όλη την Ελλάδα, με μέσο όρο πτώσης 20,2% στο 83% των εμπορικών καταστημάτων» αναφέρει ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Βασίλης Κορκίδης.

Η δήλωση έρχεται μετά από την έρευνα της Ε.Σ.Ε.Ε. για την εμπορική κίνηση των χειμερινών εκπτώσεων, οι οποίες έληξαν την τελευταία ημέρα του Φεβρουαρίου.

Μία στις δύο επιχειρήσεις στο σύνολο του δείγματος της έρευνας, επέλεξε να διαμορφώσει το ποσοστό των εκπτώσεων μεταξύ 21% και 40%, ενώ το 83% των επιχειρηματιών δήλωσε ότι ο τζίρος ήταν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Το ΙνΕμΥ-Ε.Σ.Ε.Ε. πραγματοποίησε την περιοδική έρευνα για την κίνηση της αγοράς κατά τη χειμερινή εκπτωτική περίοδο του 2017. Η έρευνα ήταν τηλεφωνική με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε τυχαίο δείγμα τριακοσίων επιχειρήσεων σε εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας. Επιπλέον, οι συμβεβλημένες επιχειρήσεις στο πρόγραμμα Ανοιχτού Κέντρου Εμπορίου (open mall) σε Θεσσαλονίκη, Πειραιά, Πάτρα και Αλεξανδρούπολη διερευνήθηκαν ξεχωριστά. Τέλος καταγράφηκαν οι εκτιμήσεις των ομοσπονδιών και 63 εμπορικών συλλόγων-μελών της Ε.Σ.Ε.Ε. σε όλη τη χώρα.

Ποσοστά εκπτώσεων

Μία στις δύο επιχειρήσεις, στο σύνολο του δείγματος, επέλεξε να διαμορφώσει το ποσοστό των εκπτώσεων μεταξύ 21% και 40%, μία στις τέσσερις μεταξύ 41% και 50%, δύο στις δέκα μικρότερη του 20% και μία στις δέκα πραγματοποίησε εκπτώσεις μεγαλύτερες από 50%. Για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ένδυσης-υπόδησης παρατηρείται διαφοροποίηση στο ύψος των εκπτώσεων σε σύγκριση με τις υπόλοιπες επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα, το ποσοστό των επιχειρήσεων που πραγματοποίησε εκπτώσεις μεταξύ 41% και 50% είναι μεγαλύτερο κατά 20 ποσοστιαίες μονάδες.

Τζίρος

Όσον αφορά στις πωλήσεις κατά τη φετινή περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων, το 83% των επιχειρηματιών δήλωσε ότι ήταν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, το 13% ότι κινήθηκε στα ίδια επίπεδα και 4% σε καλύτερα. Μία στις τέσσερις επιχειρήσεις πραγματοποίησαν χαμηλότερες πωλήσεις τις χειμερινές εκπτώσεις του 2017 σε σύγκριση με πέρσι, άνω του 40%. Περίπου μία στις πέντε είχαν μείωση στις πωλήσεις είτε μεταξύ 31% και 40% είτε μεταξύ 21% και 30%. Τέλος, μία στις τέσσερις επιχειρήσεις είχαν πτώση στις πωλήσεις της τάξης του 11% έως 20% και περίπου μία στις δέκα έως 10%. Μεγαλύτερες πιέσεις δέχονται οι επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών μικρότερο από 30.000 ευρώ, αφού το 35% αυτών είχαν πτώση των πωλήσεων άνω του 40%. Ο μέσος όρος μείωσης των χειμερινών εκπτωτικών πωλήσεων συγκριτικά με πέρυσι είναι στα επίπεδα του 20%.

Επισκεψιμότητα την περίοδο των εκπτώσεων

Η άποψη της πλειονότητας των επιχειρηματιών για το ποιά ήταν η καλύτερη περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων, είναι το πρώτο δεκαπενθήμερο τις εκπτωτικής περιόδου, δηλαδή από την έναρξη τους στις 9 Ιανουαρίου και η δεύτερη καλύτερη περίοδος ήταν η τελευταία εβδομάδα του Ιανουαρίου. Ο Φεβρουάριος έδειξε τη μεγαλύτερη κόπωση από πλευράς επισκεψιμότητας και ενδιαφέροντος καταναλωτών σε σύγκριση με πέρυσι. Επίσης, ένας στους τέσσερις επιχειρηματίες δήλωσε ότι δεν υπήρχε διαφορά όσον αφορά την αγοραστική κίνηση κατά τη διάρκεια των περίπου πενήντα ημερών.

Κίνηση Κυριακής

Για τα καταστήματα που άνοιξαν την Κυριακή 15 Ιανουαρίου, το 48% των επιχειρηματιών πιστεύει ότι το άνοιγμα του καταστήματος την Κυριακή επηρέασε αρνητικά τον συνολικό τζίρο της χειμερινής εκπτωτικής περιόδου, το 38% ότι δεν τον επηρέασε και μόλις το 15% δηλώνει ότι συνέτεινε θετικά. Μόλις το 2% των επιχειρήσεων έχει προβεί σε πρόσληψη υπαλλήλου για να καλύψει την ανάγκη απασχόλησης προσωπικού για τη λειτουργία του καταστήματος τις Κυριακές. Στο 31% έχει επεκταθεί το ωράριο εργασίας των ήδη υπαρχόντων υπαλλήλων και στο 67% ο ιδιοκτήτης έχει επωμιστεί προσωπικά την κάλυψη αυτής της ανάγκης.

Το 83% των επιχειρηματιών που άνοιξαν το κατάστημά τους την Κυριακή δηλώνει ότι η κίνηση αυτή επιβαρύνει σε κάποιο βαθμό το λειτουργικό κόστος. Συγκεκριμένα το 13% απάντησε πάρα πολύ, το 28% πολύ και το 43% λίγο. Περίπου δύο στους τρεις επιχειρηματίες δήλωσαν ότι το γεγονός ότι ανοίγουν τις Κυριακές δεν έχει κανένα θετικό αντίκτυπο στην επισκεψιμότητα του καταστήματός τους. Ένας στους πέντε απάντησε ότι η επισκεψιμότητα έχει αυξηθεί κατά λίγο και το υπόλοιπο 8% κατά πολύ.

 

Σχολίασε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *