Χρόνια τώρα, όταν μιλούσες για φτώχεια και ανέχεια, το πρώτο που σου απαντούσαν πασόκοι και δεξιοί (ανάλογα με το ποιο κόμμα βρισκόταν στην κυβέρνηση) ήταν η γνωστή χυδαία ατάκα: «Τι μας λες τώρα, ρε φίλε, γεμάτες είναι οι καφετέριες καθημερινά και οι ταβέρνες τα σαββατόβραδα». Δεν περιμέναμε ότι θα υπήρχε πρωθυπουργός που θα μιλούσε με αυτή τη χυδαιότητα, αλλά πάντα υπάρχει η πρώτη φορά και την πρωτιά πήρε ο Τσίπρας:

«Άκουγα και έναν συνάδελφό σας, κύριε Χατζηνικολάου, να λέει ότι φέτος το Πάσχα ήταν o Ιούλιος των capital controls. Σιγά ρε παιδιά. Εγώ κυκλοφόρησα, βγήκα έξω. Είδα τη μεγαλύτερη έξοδο που έχει γίνει ποτέ τα τελευταία οκτώ χρόνια. Τη μεγαλύτερη έξοδο είδα».

Απάντηση στον Τσίπρα δίνει η Ε.Σ.Ε.Ε., το συνδικάτο των εμπόρων, με δηλώσεις του προέδρου της, μέρες πριν από τη συνέντευξη του πρωθυπουργού στην τηλεόραση του ΑΝΤ1: «Όπως βεβαίως είναι αντιληπτό σε όλους, δεν προέκυψε κανένα οικονομικό θαύμα κατά τη διάρκεια της φετινής πασχαλινής περιόδου, αφού από την αρχή του χρόνου η αγορά διακατέχεται από ένα αρνητικό καταναλωτικό κλίμα, πληρώνοντας έτσι για άλλη μία φορά πολύ ακριβά το κόστος των καθυστερήσεων. (…) Από την αρχή τού έτους ο κύκλος και ο όγκος εργασιών στο ελληνικό εμπόριο κινείται πτωτικά σε πολλούς υποκλάδους του λιανικού και χονδρικού εμπορίου. Η μείωση του τζίρου στα καταστήματα τροφίμων, ποτών και καπνού, υπολογίζεται σε 9-10%, στα πολυκαταστήματα 8-9%, στα καταστήματα ηλεκτρικών, επίπλων και οικιακού εξοπλισμού 5-6%, στα καταστήματα καλλυντικών και φαρμακευτικών 3-4%. Στα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης μετά τις εκπτώσεις η κίνηση χαρακτηρίζεται υποτονική, με τους καταναλωτές αδιάφορους και τη μείωση να ξεπερνά κατά πολύ το 10%. Οι πίνακες μεταβολών στους τζίρους του Απριλίου σε βασικούς υποκλάδους του λιανικού εμπορίου, δείχνουν τον γενικό δείκτη κύκλου εργασιών στο -32% από το 2009 μέχρι σήμερα. Δεν υπήρξε ούτε φέτος κάποια σοβαρή ένδειξη ότι τον Απρίλιο του 2017 θα μπορούσε κάτι να αλλάξει προς το καλύτερο για το λιανικό εμπόριο. Η ετήσια μείωση του τζίρου το πρώτο δεκαπενθήμερο του Απριλίου του 2017 εκτιμάται μεταξύ 4-5% σε σύγκριση με το 2016, που σημαίνει ότι οι απώλειες στις πωλήσεις της πασχαλινής αγοράς φέτος, υπολογίζονται σε περίπου 130 εκατομμύρια ευρώ λιγότερα από πέρυσι, κάτι που επιβεβαιώνει ότι η αγορά θα συνεχίσει και μετά το Πάσχα να ανεβαίνει τον δικό της Γολγοθά».

 

Σχολίασε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *