Δεν θα σταθούμε στα περί συντεχνιών. Ούτε στα περί μεσαζόντων ή στα περί οποιουδήποτε άλλου ζιζανίου ανθεί στον καπιταλισμό απομυζώντας τους εργαζόμενους. Θα σταθούμε μόνο στην εξοργιστική κατάσταση που επικρατεί με την τιμή της βενζίνης και στη μεγάλη, απροκάλυπτη ληστεία που την καλύπτει εκκωφαντική σιωπή!

Απλές σκέψεις, απλή μέθοδος των τριών, απλά πράγματα ακόμη και για ένα μαθητή του δημοτικού. Κι όμως κανείς δεν μιλάει! Ελάχιστες είναι οι αναφορές που θα βρει κανείς ψάχνοντας σχετικά, καθώς η υπερπληθώρα των «ενημερωτικών» ιστοσελίδων απλά παπαγαλίζει ό,τι γράφουν οι μεγάλοι του είδους ή βυθίζεται στα μικροσυμφέροντα και στον μικρόκοσμό της. Αδυνατώντας να κάνει την παραμικρή πρωτογενή σκέψη αν αυτή δεν εντάσσεται στα παραπάνω…

Το γεγονός είναι ένα: η βενζίνη σήμερα θα έπρεπε να κοστίζει πολύ λιγότερο από ένα ευρώ το λίτρο. Κι όμως. Η μέση τιμή της στα πρατήρια είναι 1,33 ευρώ!

Στις 15 Ιουνίου 2014 η τιμή ανά βαρέλι αργού πετρελαίου τύπου «Brent» ήταν στα 114,81 δολάρια, με τη μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων στη Ελλάδα να βρίσκεται στα 1,681 ευρώ ανά λίτρο. Επτά μήνες αργότερα (πριν από λίγες μέρες) η τιμή ανά βαρέλι αργού πετρελαίου τύπου «Brent» ήταν στα 47,69 δολάρια, με τη μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων στη Ελλάδα να είναι 1,417 ευρώ ανά λίτρο, όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας (2 Ιανουαρίου 2015). Ενός υπουργείου που το μόνο που κάνει είναι να… παρατηρεί από το «παρατηρητήριό» του και απλά να καταγράφει (εδώ). Η μείωση στη τιμή ανά βαρέλι τύπου «Brent» απο τις 15/06/2014 μέχρι σήμερα, είναι της τάξεως του 58,46%. Ενώ η αντίστοιχη μείωση της μέσης τιμής ανά λίτρο στην αμόλυβδης βενζίνη 95 οκτανίων στη Ελλάδα είναι μόνο 19,63 %!

Αν η τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα ακολουθούσε -όπως θα έπρεπε- την τιμή του πετρελαίου και την κατά 58,46% μείωση, θα έπρεπε σήμερα να είναι στα 0,716 ευρώ το λίτρο.

Για να προλάβουμε τους καλοθελητές, καταγράφουμε και αυτό: Κάποιοι υποστηρίζουν ότι ένας από τους λόγους που δεν μειώθηκε περισσότερο η τιμή της βενζίνης, είναι η διαφορά στην ισοτιμία ευρώ-δολαρίου. Που από 1,3599 στις 15/06/2014, σήμερα βρίσκεται στο 1,1792, δηλαδή η αξία του ευρώ μειώθηκε κατά 13,27% έναντι του δολαρίου. Ωστόσο, ακόμα και αν συνυπολογιστεί η παραπάνω διαφορά ισοτιμίας, η τιμή της βενζίνης θα έπρεπε να έχει μια μείωση της τάξεως του 45,19% και να πωλείται σήμερα το πολύ 0,9245 ευρώ ανά λίτρο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τον τελευταίο καιρό έχει κάνει την εμφάνιση του στο facebook το «reduce oil prices in Greece», όπου μπορεί να βρει κάποιος πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία επί του ζητήματος.

«Έχουν κλείσει με 41 δολάρια το βαρέλι για τον Φλεβάρη»!

Αν και το θεωρούμε περιττό, η δεοντολογία επέβαλε να συνομιλήσουμε με τον πρόεδρο του Σωματείου Βενζινοπωλών Ξάνθης Γιάννη Σιούτα.

«Σ’ εμάς η μείωση έρχεται από το ελληνικό κράτος. Κάτι τέτοιο δεν έγινε» επιβεβαιώνει ο κ. Σιούτας, προσθέτοντας: «Είναι θέμα του υπουργείου και δεν εξαρτάται από εμάς. Μπορώ να σας δείξω τιμολόγια, όποια μείωση έρχεται μπαίνει κατευθείαν. Τις τιμές μπορεί να τις δει κανείς και στην ιστοσελίδα του υπουργείου κάθε μέρα. Ούτε εμείς ξέρουμε πού πάει αυτή η διαφορά…».

Δεν χρειάζεται να γραφεί κάτι περισσότερο. Εκτός από τη φράση με την οποία ο πρόεδρος των Ξανθιωτών βενζινοπωλών κλείνει τη συνομιλία μας: «Απ’ ό,τι ξέρω έχουν κλείσει με 41 δολάρια το βαρέλι για τον Φλεβάρη. Δεν γνωρίζω τι αντίκτυπο θα έχει αυτό σ’ εμάς και πόσο θα έρθει»…

Υπενθυμίζοντας στα… χρυσόψαρα του μακάριου ελληνικού ενυδρείου ότι κάτι έλεγε προ μερικών ετών ο… αυριανός πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας για το πετρέλαιο από τη Βενεζουέλα, σταματάμε εδώ για να μην γράψουμε καμιά βαριά κουβέντα…

 

Σχολίασε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *