Τα εξευτελιστικά μεροκάματα, τα φτηνά υλικά, η εντατικοποίηση της εργασίας και οι γνωστές εν γένει λειτουργίες του καπιταλισμού, αυξάνουν τα παράπονα του κόσμου –με πρώτα στις καταγγελίες τα ελαττωματικά προϊόντα- προς το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, ενώ φυσικά περισσότεροι είναι εκείνοι που δεν μπαίνουν καν στον κόπο…

Σχετική ανακοίνωση του ΚεΠΚα γνωστοποιεί ότι τα παράπονα-καταγγελίες που δέχθηκε το πρώτο τετράμηνο του έτους το κέντρο, ανέρχονται σε 1.454. Πρώτα στη λίστα των παραπόνων-καταγγελιών βρίσκονται τα ελαττωματικά προϊόντα (29,16%) και ακολουθούν οι εξής κατηγορίες: υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος (26,27%), ρύθμιση χρεών υπερχρεωμένων νοικοκυριών (6,88%), πωλήσεις από απόσταση (5,09%) και λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες (4,40%). Οι υπόλοιπες 19 κατηγορίες συγκεντρώνουν ποσοστό 19,27% επί του συνολικού.

Μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2015, το κέντρο δέχτηκε 162 καταγγελίες, 980 παράπονα, 312 ερωτήματα καταναλωτών. Το σύνολο –σχεδόν- των καταγγελιών λύθηκε, προς όφελος των καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚεΠΚα στους προμηθευτές.

Για την αντικατάσταση ελαττωματικών προϊόντων, οι καταναλωτές που δικαιώθηκαν με την παρέμβαση του ΚεΠΚα έλαβαν ως αποζημίωση συνολικά το ποσό των 15.606,90 ευρώ και για επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών 2.862,68 ευρώ. Για παράπονα/καταγγελίες που κατατέθηκαν για τουριστικές επιχειρήσεις (40 συνολικά), η αποζημίωση διαμορφώθηκε στα 1.190 ευρώ και για τις πωλήσεις από απόσταση το ποσό που εξασφάλισε το ΚεΠΚα έφθασε τα 501,60 ευρώ. Ενδεικτικά: Αντικατάσταση ελαττωματικών προϊόντων: 15.606,90 ευρώ. Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 2.862,68 ευρώ. Τουριστικές επιχειρήσεις: 1.190,00 ευρώ. Πωλήσεις από απόσταση: 501,60 ευρώ.

Η ποσοστιαία ανάλυση των παραπόνων-καταγγελιών είναι:

Α/Α

Κατηγορία

Αριθμός

Ποσοστό

1

Ελαττωματικά προϊόντα-Εγγυήσεις

 

424

29,16

2

Υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος

 

382

26,27

 

Πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών

304

 

 

 

ΔΕΗ-Λοιποί πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας

40

 

 

 

Λοιπές υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος

14

 

 

 

Φυσικό Αέριο

12

 

 

 

Πάροχοι νερού

12

 

 

3

Ρύθμιση χρεών υπερχρεωμένων νοικοκυριών

 

100

6,88

4

Πωλήσεις από απόσταση

 

74

5,09

5

Λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

 

64

4,40

6

Δημόσιες υπηρεσίες – Υπηρεσίες ΟΤΑ

 

42

2,89

7

Ακατάλληλα τρόφιμα

 

42

2,89

8

Τουριστικές υπηρεσίες

 

40

2,75

9

Κακή παροχή υπηρεσιών από ελεύθερους επαγγελματίες

 

34

2,34

10

Παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές

 

34

2,34

11

Ενοίκια – Κοινόχρηστα

 

34

2,34

12

Υπερβολικές απαιτήσεις καταναλωτών

 

34

2,34

13

Ινστιτούτα – Γυμναστήρια

 

24

1,65

14

Σούπερμάρκετ

 

22

1,51

15

Ασφαλιστικές υπηρεσίες

 

20

1,38

16

Λοιπές καταγγελίες  

 

20

1,38

17

Προκαταβολές

 

10

0,69

18

Νοθεία – Κλοπή καυσίμων

 

10

0,69

19

Φάρμακα- υγεία

 

10

0,69

20

Αυξήσεις τιμών

 

8

0,55

21

Ασφάλεια προϊόντων (πλην τροφίμων)

 

8

0,55

22

Πωλήσεις εκτός εμπορικού καταστήματος

 

8

0,55

23

Εκπτώσεις

 

6

0,41

24

Εισπρακτικές εταιρίες

 

4

0,28

 

ΣΥΝΟΛΟ

 

1.454

100,00

 

Σχολίασε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *