Αδιανόητο και απαράδεκτο: στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, σε 84 σελίδες, μέσα σε 78 άρθρα που αφορούν σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας, δεν υπάρχει η παραμικρή αναφορά στα εκρηκτικά ζητήματα που απασχολούν την εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία!

Αυτό σημειώνεται σε ανακοίνωση της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία, στην οποία αναφέρονται τα ακόλουθα:

Τα σχολεία ανοίγουν σε μόλις δύο μήνες από τώρα και δεν έχουν διευθετηθεί άμεσα και κατεπείγοντα θέματα, ώστε το νέο σχολικό έτος στις σχολικές δομές της ειδικής εκπαίδευσης να ξεκινήσει χωρίς τα συνήθη προβλήματα!
Κατά τα λοιπά, οι βουλευτές που στηρίζουν την κυβέρνηση κατά καιρούς είχαν στηρίξει με ιδιαίτερη επιμονή και ζήλο τις θέσεις του αναπηρικού κινήματος για τα εκπαιδευτικά θέματα.
Στα άρθρα που αφορούν στο διορισμό των εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, δεν υπάρχει ουδεμία αναφορά για την επαγγελματική αποκατάσταση των εκπαιδευτικών που είναι άτομα με αναπηρία, ούτε για τους εκπαιδευτικούς γονείς ατόμων με αναπηρία οι οποίοι το προηγούμενο σχολικό έτος παρέμειναν άνεργοι.
Στο παρόν τελικό κείμενο του νομοσχεδίου δεν συμπεριλαμβάνεται ακόμα και ένα ημιτελές άρθρο σχετικό με τη λειτουργία Σχολικών Μονάδων Ειδικής Εκπαίδευσης και Τμημάτων Ένταξης -το οποίο συμπεριλαμβανόταν σε προηγούμενο άτυπο πολυνομοσχέδιο- και επί του οποίου η ΕΣΑμεΑ είχε καταθέσει τις προτάσεις της. Στο παρόν κείμενο έχουν συμπεριληφθεί διατάξεις που αφορούν στην ανώτατη εκπαίδευση. Ουδεμία διάταξη δεν προβλέπει εξειδικευμένα μέτρα για την ισότιμη πρόσβαση των φοιτητών με αναπηρία στα Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. της χώρας, όπως και την απρόσκοπτη παρακολούθηση των σπουδών τους, παρόλο που στο υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο συμπεριλαμβάνονται ελάχιστες διατάξεις αναφορικά με τους φοιτητές με αναπηρία ή και τους εργαζόμενους με αναπηρία (διοικητικό προσωπικό, μέλη Δ.Ε.Π. κλπ.) στα Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. της χώρας.
Η ΕΣΑμεΑ καταθέτει τις προτάσεις της επί του νομοσχεδίου. Επισημαίνεται πάντως ότι τα χρονικά περιθώρια για τη λήψη μέτρων ικανών να αποτρέψουν την εμφάνιση διαχρονικών προβλημάτων στη σχολική ζωή των ατόμων με αναπηρία, λιγοστεύουν ημέρα με την ημέρα.

 

Σχολίασε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *