Πτώση άνω του 30% στον τζίρο του εμπορικών καταστημάτων κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων και ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά κέντρα, καταγράφει έρευνα της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας.

Από την έρευνα προκύπτει ότι από τα τέλη Ιουλίου και μετά οι καταναλωτές προσαρμόστηκαν στις νέες συνθήκες του πλαστικού χρήματος, ενώ «για πρώτη φορά σε έρευνα της Ε.Σ.Ε.Ε. για τις θερινές εκπτώσεις, η περίοδος με τις μεγαλύτερες πωλήσεις είναι το πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου, ενώ παραδοσιακά ήταν το πρώτο δεκαήμερο των εκπτώσεων (15-30 Ιουλίου). Σύμφωνα με την Ε.Σ.Ε.Ε. η παραπάνω αλλαγή είναι απολύτως συμβατή με τις γενικότερες εξελίξεις στην ελληνική οικονομία και την εύλογη καθυστέρηση της προσαρμογής των καταναλωτών σε κλειστές τράπεζες και στα όρια των capital controls».

Σε ότι αφορά στο πλαστικό χρήμα, σε σύγκριση με προηγούμενα έτη αποδεικνύεται η στροφή του αγοραστικού κοινού στη χρήση πιστωτικών και χρεωστικών καρτών στις θερινές εκπτώσεις του 2015. Η αύξηση της χρήσης εμφανίζεται στο 32-36%.

Επιπλέον, τα στοιχεία της έρευνας της Ε.Σ.Ε.Ε. για την εμπορική κίνηση της φετινής καλοκαιρινής περιόδου, καταλήγουν στα παρακάτω αποτελέσματα:

  • Οι τζίροι των μηνών Ιουνίου, Ιουλίου και Αυγούστου, δεν έχουν δημοσιευτεί ακόμη από την ΕλΣτατ, αλλά αποτελούν προϊόν εκτίμησης και με μεσοσταθμική μείωση 5% σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2014, δείχνουν μια minimum μείωση 1,33 δισ. ευρώ στον καλοκαιρινό τζίρο του 2015.
  • Ο συνολικός τζίρος του λιανικού εμπορίου, από τα επίπεδα των 10,58 δισ. ευρώ το καλοκαίρι του 2014, εκτιμάται ότι δεν θα ξεπεράσει το 2015 τα 9,25 δισ. ευρώ (μείωση -12,7%).
  • Κατά τη διάρκεια των capital controls και ιδιαίτερα για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο του 2015, έχουν γίνει εκτιμήσεις απώλειας 520 εκ. ευρώ (-14,9%) τον Ιούλιο και 620 εκ. ευρώ (-17,3%) τον Αύγουστο στην κατανάλωση.
  • Η αναλυτική εξέλιξη του καλοκαιρινού τζίρου στο λιανικό εμπόριο δείχνει το 2015 κατανάλωση 7,05 δισ. ευρώ σε τρόφιμα και καύσιμα (6,51 δισ. το 2014), ενώ μόνο 2,24 δισ. ευρώ στους λοιπούς υποκλάδους της εμπορικής δραστηριότητας, από τα 4,08 δισ. το 2014.
  • Τον Ιούλιο του 2015 η ζήτηση για τρόφιμα και καύσιμα ήταν αυξημένη κατά περίπου 25% σε σχέση με τις προσδοκίες της αγοράς, ενώ αντίθετα οι λοιποί κλάδοι του λιανεμπορίου κατέγραψαν κατακόρυφη πτώση του κύκλου εργασιών τους κατά περίπου 75%.
  • Τον Αύγουστο του 2015 η κατάσταση εξομαλύνθηκε ως ένα βαθμό, καθώς η ζήτηση για τρόφιμα και καύσιμα παρουσίασε άνοδο κατά 5% σε σύγκριση με την προσδοκώμενη αγοραστική δαπάνη, με τους λοιπούς κλάδους του λιανεμπορίου να εμφανίζουν συρρίκνωση του τζίρου τους κατά περίπου 45%.
  • Οι μεσοσταθμικές μεταβολές στο σύνολο του τριμήνου το καλοκαίρι του 2015, δείχνουν αύξηση 540 εκ. ευρώ (+8,3%) σε τρόφιμα και καύσιμα και μεγάλη μείωση 1,84 δις ευρώ (-45,1%) στους υπόλοιπους κλάδους της εμπορικής δραστηριότητας.
  • Ιδιαίτερα για την ομάδα της ένδυσης και της υπόδησης οι επιπτώσεις ήταν πιο μεγάλες, αφού η εκτίμηση για την πτώση του κύκλου εργασιών τον Ιούλιο ανήλθε στο 80% και τον Αύγουστο στο 60%.

 

Σχολίασε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *